onsdag 11 oktober 2017

Tjenare lite senare

Helt plötsligt fick jag ett bloggsug! Ett halvår har gått sen vi kom hem från resan och det lille livet har väl flutit på i sin lunk. Fram tills nu då allt tycks hända. I vintras tog vi ett beslut om att lämna Stockholm och flytta hem till Värmland igen. Vi var överens om att steg ett i flytten var att skaffa jobb. För några veckor sen så fick beskedet om att jag fått ett jobb och denna gigantiska boll som är hela våra liv egentligen är nu satt i rullning. Och det känns ju läskigt, sorgligt, spännande, roligt, ångestladdad och alldeles, alldeles underbart att lämna Stockholm. På samma gång. I slutet av november gör jag min sista arbetsdag här och den 27/11 gör jag min första arbetsdag i Karlstad. Ganska så hisnande att detta kommer ändra allt. Vi har stått och trampat vid det där vägskälet från och till i flera år men nu har vi äntligen landat i att Karlstad är den väg vi vill vandra. Nu känns det lite som lugnet före stormen. Denna vinter kommer snart att suga tag i oss med ny arbetsplats, förskola och skola, nytt boende (RADHUS men mer om det en annan gång), kommande renoveringar och att finna sig till rätta i en nygammal stad. Buckle up, nu åker vi!

Inga kommentarer: